FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Statki, wojska i okręty. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Mr Twincal
Moderator



Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Alexandreon

PostWysłany: Czw 22:49, 22 Mar 2007 Powrót do góry

Temat ten mówi o statkach i wojskach świata CrystalicuM.

IMPERIUM KRYSZTAŁOWE


Imperialna Flota

Holk- Niemal największy statek należący do floty imperium. Jest głównie wykorzystywany do transportu ogromnych wojsk imperialnych. Dzięki niesamowitej wytrzymałości kadłuba okazał się być też świetnym okrętem wojennym. Niegdyś holki były bardzo powolnymi jednomasztowcami, po dodaniu 2 dodatkowych masztów stały się całkiem zwrotnymi okrętami. Liczebność: 10 okrętów.

Galeasy- Szybkie, zwrotne i świetnie uzbrojone stanowią trzon floty zakonu powietrza. Ten trójmasztowiec sprawdza się znakomicie zarówno podczas starć jak i jako transportowiec czy statek handlowy. Liczebność: 50 okrętów.

Koga- Okręt transportowy wykorzystywany głównie w celach handlowych i transportowych. Wykorzystywany do przewożenia uzbrojenia i zapasów żywności. Z rzadka wyposażone w małą ilość dział. Z powodu małej zwrotności kompletnie nie sprawdza się w czasie bitew. Ten jedno masztowiec był niegdyś najpopularniejszą konstrukcją lecz dziś jest już mocno przestarzały. Większość kog została zniszczona w czasie kryształowej krucjaty na Federacje Astonii. Liczebność: 20 okrętów.

Galeota-Mały zwinny statek z pozoru nieprzydatny z powodu niskiej prędkości i małej wytrzymałości kadłuba. Dzięki tym cechą bez problemu w trakcie bitwy schodzi stosunkowo nisko nad ziemie i bombarduje armie wroga. Liczebność: 20.

Kecz wspierający- To prymitywna konstrukcja która okazała się nieudanym eksperymentem zakonu wody. Pomysł opierał się na tym by na keczu stał mag i wspierał flotę swoimi zaklęciami. Pomysłodawca twierdził uparcie że nikt nie będzie myślał że tak ważna osobistość może być na tak małej jednostce. Pomysł był dobry ale mag nie przewidział że w warunkach nie laboratoryjnych nie ma czasu na myślenie. Obecnie wycofane z użytku poza służbą patrolową.

Galera- Statek żaglowo-wiosłowo, ta pozornie przestarzała konstrukcja okazała się jak to zwykle bywa cudem techniki. Dzięki fanatycznemu poświęceniu wioślarzy (którzy czasami umierają od przewiosłowania) galery osiągają dużą zwrotność i szybkość. Szczególnie przydatne są podczas ciszy słonecznej, uzbrojone w działa kryształowe i kadłub zwieńczony masywnym taranem sieją postrach w sercach wrogów imperium. Z uwagi na szybkie wymieranie załogi pozostałe frakcje ich nie stosują. Produkcję tych okrętów rozpoczęto stosunkowo niedawno i ich stan na dzień dzisiejszy to 20 sztuk ale cały czas rośnie.

Krążownik Ziemi- Ostatni z latających krążowników. Jest wielką fortecą. Wyrwany za pomocą mocy kryształu kawał skały na którym wybudowano mury, cytadele, świątynie, koszary, spiżarnie a nawet przystań. W bitwach gwiezdnych używany jest jako niewzruszone centrum szyku za którym można się schronić przed lub po wypadzie. Dzięki silnej załodze jest wstanie samodzielnie zdobywać mniejsze planety, ale na szczęście dla wrogów Imperium jego admirałowie nie zastosowali go jako raidera.



Armia Lądowa Imperium Kryształowego:

300 tysięcy

Rycerze zakonu ziemi: Elitarna grupa wojowników stanowiąca jądro zakonu ziemi. Nie mają sobie równych w polu, każdy zakuty w zbroje z nadmetalu zasilaną żywymi kryształami sieją postrach na polu bitwy. Samo ich pojawienie napełnia przerażeniem wrogów i wlewa otuchę w serca sojuszników. Ta elitarna kasta liczy sobie niecałe 5000 wojowników. A w czasach wyprawy kryształowej ich liczebność wynosiła około 10000.

Piechota liniowa: Trzon wojsk imperium, do tej formacji trafia znacząca część poborowych. Wyposażeni w broń drzewcową, tarcze i lekki pancerz nabierają doświadczenia podczas marszu od starszych kolegów albo płacą srogą cene podczas bitwy. Jej stan można ocenić na 150 tysięcy.

Strzelcy Imperialni: Ta część poborowych która ma doświadczenia strzeleckie z różnych powodów czy to kłusowała, była leśniczymi czy też wychowała się w takiej kulturze, trafia właśnie do tej formacji. Uzbrojeni w luk lub kusze i lekki pancerz mają za zadanie wprowadzić w nie ład szyki wojsk przeciwnika żeby umożliwić skuteczne uderzenie pozostałej części armii. Ich liczebność to ok 50tysięcy.

Ciężka piechota: Są to zaciężni knechci na których koszmarną skazą(brak fanatyzmu, niewiara itd) przeważa doświadczenie w boju uzbrojeni w ciężkie pancerze, duże tarcze oraz broń ręczną, mają za zadanie utrzymanie kluczowych pozycji i powstrzymania paniki we własnej piechocie. Ich liczebność waha się od 15 do 20 tysięcy

Półbracia zakonu Ziemi: Mają najniższą rangę w hierarchii zakonu. To oni właśnie jeśli okażą się godnym staną się rycerzami ziemi. W bitwie służą jako ciężkozbrojna jazda której szarża często przeważa szale bitwy. Najmocniejsi z nich praktykują jako giermkowie rycerzy. Jest ich około 25 tysięcy.



Lansjerzy: Lekka kawaleria uzbrojona w lance oraz łuki. Osłonięci zbroją kolczą. W tej formacji służą synowie bogatych kmieci, sołtysów, mieszczan etc. Każdy członek tej formacji musi sam zapewnić sobie ekwipunek ale za to ma szanse przeżycia dziesięciokrotnie większe niż zwyczajny piechur. Ponieważ służba w wojskach imperium trwa 30lat a pobór odbywa się co 5 jest to znacznie liczniejsza formacja niż mogło by to wynikać z czynników gospodarczych. Formacja ta powstała dopiero po wyprawie kryształowej i ma stosunkowo niewielkie doświadczenie bo tyle ile okres wojny domowej. Stanowi około 50 tysięcy i pełni funkcje głównie garnizonowe.


Zasady poboru: Pobór w imperium odbywa się co 5 lat co dziesiąty łan kmiecy ma obowiązek dostarczyć 1 rekruta. Służba w wojskach imperialnych trwa 30 lat bardzo niewielki odsetek wraca do cywila(głównie kaleki). Jeśli jego ojciec nie chce by syn trafił do piechoty ma 2 możliwości jedna często stosowana to opłacić zmiennika który odbędzie służbę za niego drugi to posłać go do formacji lansjerów ale to jest możliwe tylko dla bardzo bogatych ludzi. Uzbrojenie dla piechoty i strzelców zapewnia imperium.



W imperium jest w miarę niezależna prowincja o nazwie 9 miast. Nie dysponują oni własną armią lądową nie licząc kilkunastu kompani najemników które wyżynają się o władze nad światem o nazwie planeta. Dysponują oni w miarę silną flotą około 24 okrętów.
FEDERACJA ASTONII



Federacja Astonii nie posiada właściwe regularnej armii jedyną organizacje jaką można za tak ową uznać są kalbowie ale ich populacja techniki walki są nieznane ponieważ jak do tej pory nie wzięły udziału w żadnym zewnętrznym konflikcie. Ich celem jest pilnowanie pustki. Twórca przepowiedni zapewnił swoim pobratymcom łatwą służbę za która inni są im winni wdzięczność, tyko pogratulować dobrego pomysłu na życie. Ci z kalbów którzy wyruszyli w podróż dali się poznać jako dobrzy wojownicy ale marni żołnierze.

Flota astonii jeśli można ją nazwać flotą składa się z dzikich bestii(podobno oswojonych) i jako taka nie zasługuje na miejsce w niniejszym opracowaniu.


GNOMY

Gnomy są istotami pokojowymi o niezwykle wysokim poziomie technicznym. Na szczęście ich przekonania wykluczają użycie przemocy, tak naprawdę nawet dokładnie nie rozumieją sensu przemocy. Co dziwne przy takim podejściu stworzyły dziwne i potężne twory przeznaczone tylko i wyłącznie do walki. Mowa tu o tak zwanych golemach szturmowych. Pierwszy i ostatni raz zostały wykorzystane wykorzystane do tłumienia powstania przez lodowe powstania w burmirze. Prawdopodobnie były by wstanie pokonać równą liczebnie grupę rycerzy ziemi, o innych formacjach nie wspominając. Na szczęście ich liczebność jest dość niska wynosi około 100sztuk łącznie z ich odmianą przeznaczoną do utrzymywania porządku na ulicach miasta gnomów. Ich produkcja została wstrzymana i odrzucona po protestach ambasadora pospolitych elfów i zakończeniu gnomie fascynacji imperium kryształowym.

Miasto gnomów jest tematem dla oddzielnego raportu związku z tym będzie o nim tylko mała wzmianka: Miasto gnomów jest latającym obiektem zmieniającym się według upodobań jego mieszkańców. Porusza się po całym wszechświecie w sposób bliżej niezbadany. Silna flota powinna je pokonać zwłaszcza gdyby ustalono miejsce jego napędu. Ale że jako gnomy są pacyfistyczne, i same nie wiedzą jak miasto się porusza nie będą w stanie wykorzystać go podczas działań wojennych. Nie oznacza to że nie da się wykorzystać go do działań wojennych nijaki Arjas Donayre Martil wpadł na chory pomysł zastosowania miasta gnomów jako bezpośredniego wsparcia wojsk lądowych na zasadzie imperialnej galeoty. Na szczęście nie jest w stanie zrealizować swoich marzeń.

CESARSTWO LODOWYCH ELFÓW


Flota lodowych elfów

Najlepszymi szkutnicy znanego wszechświata, twórcy żeglugi, dysponują XV wiekowym doświadczeniem. W chwili obecnej dysponują bardzo małą liczbą kapitanów, a całe cesarstwo jest rozdarte konfliktami między poszczególnymi koteriami. Są w stanie obsadzić kapitanami jedynie połowie swoich okrętów.

Okręt Linowy: W zamyśle miał być najpotężniejszym okrętem wszechświata, zdolny znieść salwą burtową parę innych okrętów. Twórcy nie uwzględnili niestety że salwa taka pochłania gigantyczne ilości energii. W bitwach gwiezdnych był wstanie oddać tylko jedną salwę, więc w chwili obecnej używany jest jedynie do bombardowania planet. Liczebność: 15 sztuk


Elfia Fregata: Najbardziej udana konstrukcja w całej flocie. Niezwykle zwrotna, wytrzymała i wydajna jest bez trudu w stanie zniszczyć najbardziej udaną konstrukcje ludzkich konstrukcje galeon. Liczebność: 20 sztuk

Elfi Katamaran: Jest okrętem pościgowym, zdolnym pokonać niemal każdego pirata. Ponieważ jego przeznaczeniem nie jest udział w wielkich bitwach gwiezdnych jego liczba jest mała. I wynosi koło 10 sztuk.

Elficki szkuner: Trzon floty bojowej bardzo szybki i zwrotny, jeśli na dodatek dowodzi nim dobry kapitan jest w stanie wygrać z większym okrętem. Z powodu spadku liczby kapitanów szkunerów już się nie produkuje i jest ich tylko 30.

Elfa korweta: Chyba najbardziej nieudana konstrukcja spośród wszystkich tworów elfickich szkutników. Zbudowano jej tylko 5 sztuk jedyne jego zastosowanie jakie znaleźli admirałowie to zwiad.

Armia Lodowych Elfów


Mimo stosunkowo małej liczebności armia lodowych elfów jest bardzo groźnym przeciwnikiem. Nieznający strachu żołnierze są wstanie pokonać nawet dwa razy liczniejsze oddziały przeciwnika. Na dodatek dowodzący nimi oficerowie nader często władają magią i są wstanie zmusić oficera przeciwnika do pojedynku kończącego się zawsze jego śmiercią. Nie trzeba dodawać jak to wpływa na morale wroga. Do tego warto dodać że są doskonałymi strategami.

Władcy umysłu: Najbardziej przerażający oddział lodowych elfów. Jego członkami są wyłącznie magowie władający umysłami. Są wstanie zmusić przeciwnika przeciwnika by walczył przeciwko sobie. Ich pojawienie często przesądza o losach bitwy. Doświadczone oddziały boją się ich bardziej niż osławionych szwoleżerów. Na szczęście jest ich tylko 50.

Gwardia Szwoleżerów: Zwani też elfią kawalerią, nie przegrali jeszcze żadnej bitwy. Kroniki ich odwiecznych przeciwników tak zwanych pospolitych elfów mówią jedynie o 2 przypadkach odparcia ich szarży, za każdym razem jednostka która ją odparła nie przetrwała drugiej. Uzbrojeni w lance, nadmetalowe szable i pistolety kryształowe. Ich stan to 500 jeźdźców

Szwoleżerowie: Uzbrojeni podobnie jak gwardia są formacją znacznie mniej elitarną ale nadal zabójczą. Liczą 10 tysięcy jeźdźców.

Gwardia piesza:Składa się z lodowych elfów, jest to doświadczone wojsko do którego trafiają głównie odpady cesarskiej szkoły kadetów. Uzbrojeni w szable i broń kryształową stanowią niewzruszone centrum szyku elfickiej piechoty. Ich stan to 10 tysięcy

Piechota: Są to zdominowane umysłowo pospolite elfy. Jedynie ich oficerowie są lodowymi elfami. Uzbrojeni w broń drzewcową zazwyczaj ponoszą bardzo duże straty podczas bitew. Ponieważ ich szkolenie polega zdominowaniu przez maga straty są rekompensowane w najbliższej wiosce. Ich stan niemal nigdy się nie zmienia i wynosi 30tysięcy.


POSPOLITE ELFY

Nie jest to do końca regularna armia tylko powstańcy ich stan wynosi około 30 tysięcy. Nie da się z nich wyróżnić regularnych jednostek wojskowych. Chodź niektóre komanda są znacznie bardziej doświadczone niż inne. Obszary na których działają takie komanda wymagają nawet czterokrotnie większych sił garnizonowych. Przeciętny partyzanci jest uzbrojony w szable odziedziczoną po przodkach i sporadycznie muszkiet. Duża część używa też łuków. Nigdy nie wahają się poświęcić swojego życia dla celu. Do bitew ruszają ze śpiewem na ustach i nigdy się nie załamują. Gdyby kiedykolwiek stworzyły własne państwo mogły by stworzyć bardzo silną armie. Ich flota to paręnaście okrętów zdobytych od lodowych elfów albo kupionych na pobliskich świata. Mają bardzo dobrych kapitanów.



KRÓLESTWO SMOCZYCH KRASNOLUDÓW

Flota Smoczych krasnoludów

Znani jako najlepszymi żeglarze znanego wszechświata. Dysponują najpotężniejszą flotą. Zalecenie: do natychmiastowej eksterminacji. Nie dysponują właściwie flotą wojenną ale w dowolnym momencie każdy ich statek może stać się groźną jednostką bojową. Ich statki nie wyróżniają się niczym szczególnym pod względem konstrukcji ale nadrabiają to świetną załogą.

Eskadra "Przyjaźni" – Składa się z parunastu niepowtarzalnych okrętów. Jej okrętem flagowym jest El Protector dowodzony przez Wielkiego Admirała Smoczego Księcia Cristobala Catarribera y Nataleza Salazara de Vela. Zniszczyłaby kilkakrotnie liczniejszą flotę bez żadnego problemu.

Krasnoludzki galeon: To niezwykle groźna jednostka, w dużej liczbie jest w stanie postawić nieprzekraczalne pola śmierci. Jest podstawową jednostką uderzeniową krasnoludzkiej floty.

Fluity i karawele- okręty stricte handlowe uzbrojone w parę dział ale dzięki dobrej załodze są w stanie przeciwstawić się okrętom wojennym.

Slupy: Jedyny okręt budowany tylko i wyłącznie do działać wojennym ściśle rzecz biorąc do działań anty kaperskich, zwalczania piratów i floty księżycowych krasnoludów. Nadzwyczaj udana konstrukcja. Liczebność około 40



Pełną liczbę krasnoludzkiej floty szacuje się na około 200 okrętów a liczba ta ciągle rośnie.




Armia Lądowa Smoczych krasnoludów

Smocza gwardia- Konna gwardia smoczych książąt zdolna przemienić odwrót w błyskawiczne zwycięstwo niezwykle wierna. Uzbrojenie ciężkie miecze oraz muszkiety kryształowe. W tej formacji służy tylko szlachta krasnoludzka. Liczebność 1500 konnych

Muszkieterzy: Jednostka uzbrojona w muszkiety i krótkie miecze jest w stanie zatrzymać nawet wielekroć liczniejsze siły przeciwnika. Stanowi ona trzon wojsk smoczego króla. Znani są z niezwykle celnego ognia. Ich liczebność to koło 50 tysięcy.

Pikinierzy: uzbrojona w piki formacja osłonowa ściśle współdziałająca z muszkieterami. Jej jedynym celem jest niedopuszczenie przeciwnika do muszkieterów by mogli oni celnym ogniem zmasakrować jego siły. W armii jest ich około 25 tysięcy.

Artyleria: Tajna broń krasnoludów. Są one jedyną frakcją która korzysta z artylerii kryształowej na lądzie. Ta niezwykle groźna jednostka jest niezwykle droga i bardzo wolno strzela. W chwili obecnej krasnoludy dysponują jedynie 20 działami zgrupowanymi w 4 bateriach. Każde działo obsługuje miej więcej 10 krasnoludów. A każdą baterie osłania dodatkowy oddział 500 pieszych.




KSIĘŻYCOWE KRASNOLUDY

Jest to zrzeszenie piratów, korsarzy etc, trudniących się głównie grabieżą. Dysponują stosunkowo dobrą flotą lecz nie dysponują kimś w rodzaju admirałów. Nie liczą się jako regularna siła wojskowa. Mimo to ich flota około 60 pirackich okrętów niezwykle przeszkadza Smoczemu Królowi, który robi wszystko co może by ich zniszczyć ale mu się to nie udaje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin